مجله رسام

نورپردازی هتل ها : هرآنچه باید بدانید

لوکوربوزیه، معمار و طراح برجسته سوئیسی، چنین می‌گوید: «نور است که به فضا روح می‌بخشد، حس وجود فضا را القاء می‌کند و زیبایی بنا را به رخ می‌کشد». نور می‌تواند حس و حال فضا را تعیین کند و ادارک ما از محیط اطرافمان را شکل می‌دهد.

نورپردازی که مناسب فضای یک هتل نیست و با حس کلی غالب هتل ناسازگاراست، به ماندگاری مهمانان هتل و رضایت آنان از اقامتشان در هتل لطمه می‌زند. بنابراین مهم است که سیستم روشنایی مناسب را برای هتل‌تان انتخاب کنید.
انتخاب عناصر نورپردازی‌ تزیینی و مناسب هتل آسان نیست. باید چراغ هایی انتخاب کرد که متناسب نواحی مورد استفاده مهمانان هتل (مانند ورودی، اتاق‌خواب، رستوران ها و …) باشند. درعین‌حال نباید از محیطخارجی هم غافل شد، چراکه نقشی کلیدی در شمایل هتل ایفاء می‌کنند.
طراحی نورپردازی هتل ها با شناختن و مشخص کردن نیازها و انتظارات مهمانان و کارکنان آغاز می‌شود. چرا که نورپردازی فضا باید برای هر دو گروه رضایت بخش باشد. هر دو گروه باید محیط را به خوبی ببینند و درک کنند. اما برای رسیدن به این اهداف چه ارزیابی‌هایی باید انجام شود؟ به‌منظور طراحی نورپردازی هتل، پسندیده است با درنظرگرفتن یکسری پیشنهادات، درباره منبع نوری که به دنبالش هستنید، انتخابی کیفی‌تر و هدفمند‌تر بکنید. در این مقاله، اطلاعات بیشتری دربارۀ این موضوع خواهید آموخت.

راهبردهایی برای دست‌یافتن به نورپردازی تزیینی خوش کیفیت درهتل

هتل از چندین بخش تشکیل می‌شود. هر کدام از این بخش‌ها به نوعی مناسب از نورپردازی تزیینی نیاز دارد، که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و با طراحی و حس و حال سیستم روشنایی موجود در باقی اتاق‌ها سازگاری دارد. نورپردازی باید به گونه ای باشد که به ارائه دهد تا به راحتی از تمامی امکانات آنها بهره مند ش وند. تفاوت زیادی در نورپردازی اتاق های یک هتل با نورپردازی رستوران یا سالن کنفرانس آن وجود دارد با این حال، در هنگام اجرای یک پروژه روشنایی، داشتن یک رویکرد مشابه که پیوند دهنده قسمتهای مختلف باشد ضروری است. در این مقاله نکاتی مفید و شایان‌توجه دربارۀ انتخاب انتخاب راهکار و اجزا و لامپ‌های مناسب برای پروژه نورپردازی در هر بخش ارائه می‌دهیم.

1. لامپ‌ها را با چیدمان بخش‌های هتل تطبیق دهید.

تحت تاثیر ترندهای مختلف، چیدمان بخش‌های هتل‌ها در طول سالیان تغییر کرده است. امروزه احتمالش بسیار بالا‌تر است به هتل‌هایی بربخورید که به جای تالاری سنتی که بخش پذیرش هتل را از رستوران و کافی شاپ ها تفکیک می‌کنند، فضایی باز در ورودی‌شان داشته باشند. این بخش دورنی بنای هتل ممکن است بر نوع چراغ هایی که در ورودی هتل نصب می‌شود اثر بگذارد. بنابراین، راهکاری متعادل و مطابق با کاربردها ضروری است. نورپردازی درخشان و پویا مناسب زمان صرف صبحانه است، در حالی که فضایی آرام‌تر و گیراتر که با درجه‌بندی ملایم‌تر نور برای زمان شام مفید خواهد بود.

مفاهیم کلی را رعایت کنید

با انتخاب لامپ‌هایی که می‌توانند به‌ بهترین حالت، ظاهر هتل‌تان را بهبود ببخشند و به آن شخصیت بدهند، و همچنین در هر بخشی از هتل نیز عملکرد مناسبی داشته باشند، به تلفیقی از تزیین و کارآمدی دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید گرچه لامپ‌های نصب شده در نواحی مختلف هتل از جمله اتاق‌خواب‌ها، بخش‌های پرکاربرد و رستوران‌ها کارکردهای گوناگونی دارند، اما باید با مفاهیم کلی زیبایی‌شناسی هتل نیز تطابق داشته باشند.

از وجود نورپردازی بهینه در هر بخش مطمئن شوید.

هنگامی که دربارۀ نورپردازی هتل سخن می‌گوییم، توجه‌مان بیشتر معطوف به نواحی است که بیشتر مورد استفادۀ مهمانان هتل است. در عین حال به گذرگاه‌ها مثلاً استراحتگاه و راهرورها نیز مستحق توجه ویژه هستند. دقیقاً همین جاست که چراغ مناسب می‌تواند هتل‌تان را خاص کند. با به‌کارگیری چراغ هایی با نور کافی، سهولت رفت‌وآمد آسان مهمانان هتل را تضمین کنید و مسیرهایی درون هتل ایجاد کنید.

از راهکارهای نورپردازی متنوع استفاده کنید

اتاق‌خواب فقط مخصوص خوابیدن نیست. لامپ‌های تزیین مخصوص اتاق‌های هتل احتمالاً جوی مناسب انجام اموری از قبیل استراحت؛ مطالعه و کارکردن با کامپیوتر را ایجاد می‌کند. برای برآورده ساختن این نیاز، می‌توانید لامپ‌هایی را نصب کنید که روکش سفیدِ رنگ آن انتشار گسترده‌تر نور آن را تضمین می‌کند. در این مورد، مناسب‌ترین نوع این مدل لامپ ممکن است مدل رومیزی  یا پایه‌دار زمینی باشد.

از لامپ‌های بادوام و باکیفیت استفاده کنید

لامپ‌هایی که در معرض استفاده مداوم و طولانی مدت هستند طبعاً بسیار سریعتر خراب می‌شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود از لامپ‌هایی استفاده کنید که نه‌تنها از مواد اولیه بادوام ساخته شده‌اند، بلکه برای استفاده در هتل طراحی شده‌اند. ممکن است این مسئله بدیهی به نظر برسد، ولی واقعاً این‌گونه نیست.

میزان روشنایی را بسته به رویدادها تنظیم کنید

جزئیات تاثیر به‌سزایی دارند. هتل‌ها معمولاً میزبان رویدادهای مختلفی مانند مهمانی‌ها، کنفرانس‌ها و جشن‌ها هستند. بنابراین، باید مطمئن شد که هر رویدادی، نورپردازی خاص و مناسب خودش را دارد. گاهی‌اوقات، بسته به رویداد گاهی می‌توان نورپردازی را تغییر داد یا اینکه با استفاده از دیمر سطح روشنایی را بر اساس نوع رویداد عوض کرد. سیستم روشنایی باید قابل کنترل باشد و دارای سناریوهای نورپردازی مختلفی باشد تا بتواند نور مناسبی را برای کاربری های گوناگون ایجاد کند.

چراغ دکوراتیو
چراغ دفنی
قاب هالوژن
چراغ پارکتی

از نور طبیعی نهایت استفاده را ببرید

همیشه بکوشید نور طبیعی را در سطوح نورپردازی تزیینی هتل بگنجانید. نور طبیعی فضایی بی‌نظیر ایجاد می‌کند و به اتاق‌ها ظاهری باطراوت و درخشان می‌بخشد. اما حواستان باشد که حتی از نور طبیعی هم باید به‌شکل مناسب استفاده کرد. نورخورشید در ترکیب با رنگ‌های سرد ساعت بیولوژیک بدنمان را دستخوش تغییر می‌کند و ریتم خواب و سطح هوشیاری را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید مشتریانتان تجربه‌ای سرتاسر دلپذیر داشته باشند، از این جنبۀ نورپردازی غافل نشوید.

آسودگی را مدنظر داشته باشید

برای هتلی که روی آن کار می‌کنید، راهکارهای نورپردازی تزیینی هوشمندانه‌ و بهینه را انتخاب کنید. اگر به‌دنبال نورپردازی کم‌مصرف و مقرون‌به‌صرفه و پس‌انداز محور هستید، می‌توانید لامپ‌های ال‌ای‌دی را انتخاب کنید. امروزه لامپ‌های ال‌ای‌دی نماینده محبوبترین راهکار نورپردازی برای تجهیزات نورپردازی هتل‌ها هستند. این امر ناشی از آن است که این راهکار نورپردازی، بادوام و هوشمندانه است، بنابراین اصلاً نیاز نیست که یکسره آن را با لامپ‌های دیگر تعویض کرد. این لامپ‌ها هدر‌رفت انرژی و در نتیجه، هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

از کلیدهای برقی استفاده کنید که به آسانی بتوان آنها را پیدا و استفاده کرد. می‌توانید از کلیدهای برق رایج استفاده کنید. همچنین می‌توانید امکان استفاده مشتریانتان از برنامه‌های مخصوص تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها را بدهید که می‌توانند تمام سیستم نورپردازی را فقط با یک ضربۀ انگشت کنترل کنند.

ایده‌های نورپردازی تزیینی در هتل: فضای داخلی و فضای باز

آنچه که تاکنون خواندید صرفاً توصیه‌های ساده بودند. این توصیه‌ها کمکتان می‌کنند در پروژه نورپردازی هتلی که به شما محول شده است، عناصری که باید توجه ویژه به آن‌ها داشته باشید را تحت‌کنترل داشته باشید. اما برای عملی‌کردن این توصیه‌ها به‌شکل صحیح، ابتدا باید با دقت دربارۀ مناسب‌ترین نوع نورپردازی اندیشید که بخش‌های داخلی و خارجی هتل را بهبود می‌بخشد و باید کاربرد آن‌ها را مدنظر داشت. 

حالا، نگاهی دقیقتر به مشخصات خواهیم انداخت و راهکاری نورپردازی فضای درونی و بیرونی هتل را تحلیل خواهیم کرد.

سالن لابی و پذیرش

وقتی بحث نورپردازی تزیینی هتل پیش می‌آید، مهمان‌نوازی ارجحیت دارد. به همین دلیل، برای تأثیرگذاشتن بر بازدیدکنندگان هتل، توجه موشکافانه به نورپردازی ورودی هتل ضروری است. عملکرد نمایشی لابی و تاثیر بصری که بر جا می گذارد بسیار مهم است. با استفاده از نورپردازی تزیینی (چراغ های تزیینی و روشنایی تزئینی) باید منحصر به فرد بودن این فضا را به مهمانان نشان داد. بعد از ورودی، به بخش پذیرش می‌رسیم؛ نقطه ورود به هتل و جایی که کارکنان هتل با مشتریان تعامل دارند و به آن‌ها خوشامد می‌گویند. در این بخش به لامپ‌های نورپردازی تزئینی نیاز است که هم روشنایی لازم برای انجام امور کاری و هم برای نورپردازی محیطی را فراهم آورند. نور باید بر معماری تاکید کند و با آن هماهنگ باشد و علاوه بر این روشنایی لازم برای انجام کار های چشمی توسط پرسنل را فراهم نماید.
ورودی، پذیرش ، سالن انتظار، آسانسور و راهروی ورودی از بخش های مختلف لابی هستند و باید با استفاده از نورپردازی تأکیدی از هم تفکیک شوند.
در پذیرش کارهای چشمی زیادی انجام می شود که باید روشنایی لازم برای آن تأمین شود و همچنین باید از تابش نور مستقیم به صفحه نمایش ها و مانیتورها جلوگیری شود.
برای لابی هتل ترجیح می‌دهیم از چلچراغ (لوستر) استفاده کنیم. چلچراغ باعث تابش نور موازی می‌شود. درخشش بی‌نظیر آن ( که در عین حال هیچ تداخلی با دیگر تجهیزات نورپردازی ندارد) حس صمیمت و شادی ای بر می‌انگیزد که مهم‌ترین مسئله است. لامپ‌های آویز؛ لامپ‌های از جنس سرامیک و با سیم‌های فلزی سفید، با ظاهری ساده و ظریف، قادر بر روشن‌کردن بسیار زیاد محیط و القای حس صمیمیت به بیننده است. می‌توانید لامپ‌های ال‌ای‌دی توکار نصب کنید. این لامپ‌ها می‌توانند محیط را به‌شکل کارآمدی روشن کنند، شکل و شمایلی شبیه به لامپ‌های حبابی سنتی دارند، اما با کمی حس مدرن: شیشه مات در رنگ‌های مختلف.
در محوطه انتظار ممکن است افراد ه کارهایی مثل مطالعه مجله بپردازند و باید روشنای مورد نیاز آن فراهم شود. هرچند این میزان روشنایی کمتر از محیط های آموزشی است. نورپردازی آسانسورها باید به گونه ای باشد که به افرداد برای یافتن آن کمک کند و چشم را به سمت آن هدایت نماید. علامت های راهنمای نصب شده روی دیوار ها و بخش های دیگر باید از روشنایی کافی برای خوانده شدن و تشخیص بهره مند باشند. بخشی از هتل که چمدان ها نگهداری میشوند باید نور کافی برای خواندن برچسب ها را داشته باشد و میزان شاخص نمود رنگ یا CRI چراغ های استفاده شده در این بخش به میزانی باشد که رنگ چمدان ها را واقعی نشان دهد و فرد در تشخیص رنگ دچار مشکل نشود.

راهروها

نورپردازی راهرو غالباً در پروژهای نورپردازی که برای هتل‌‌ها طراحی می‌شوند، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند. این راهروها هستند که به اتاق‌ها و نواحی بیرونی هتل منتهی می‌شوند، به همین دلیل برای بهینه‌ساختن رفت‌وآمد مهمانان به نورپردازی بهینه نیاز داریم.
برای اینکه بتوانیم از سهولت بیشتر آمد‌و‌شد مشتریان اطمینان حاصل کنیم، می‌توانید در امتداد نقاط گذر از لامپ‌های دیواری استفاده‌کنید تا دیوار‌ها را تزئین کنید و به فضاها روشنایی هَمگِن و جهت‌داری بدهید.
 روشنایی راهروها، پله ها باید خوشایند باشد و امنیت افراد را تامین کند. تعبیه روشنایی اضطراری و ایمنی برای نشان دادن راه های فرار در آنها ضروری است. اگر راهروها خیلی طولانی باشند نورپردازی یکنواخت آنها حس تونل را القا می کند. با استفاده از نورهای تاکیدی و به وجود آوردن مراکز توجه می توان این اثر را کاهش داد. نورپردازی راهروهای اتاق خواب ها باید روشنایی لازم جهت باز و بسته کردن قفل درب ها از طریق کلید با کارت و تشخیف شماره اتاق ها را فراهم کند.
ویژگی راهروی ورودی این است که شخص را از محیط خارج به داخل هدایت می‌کند و این گذر باید به گونه ای نورپردازی شود که چشم به راحتی از نور بیرون با نور داخل سازگار شود.

اتاق‌ها و سوییت ها

سوییت ها و اتاق های خواب قلب هتل هستند. مکانی که باید بسیاری از انتظارات مهمانان را برآورده نماید تا آنها اوقات لذت بخشی را در هتل سپری کنند. استفاده از چراغ های مختلف (سقفی) آویزی، آباژوره رو میزی و.. که دارای ش باهت ظاهری هستند باعث می شود نورپردازی با مبلمان اتاق هماهنگ تر شود. نوعی از نورپردازی تزئینی را برگزینید که بتواند به اتاق‌ها ظاهری آشنا و آرامش‌بخش بدهد. مهمانان، حتی اگر دور از خانه‌شان باشند، دوست دارند که حس در خانه‌بودن را داشته باشند. بنابراین، هدف بازسازی فضایی آرامش‌بخش در اتاق‌خواب‌هاست که همیشه کارآمدی حداکثری را نیز تضمین می‌کند. نورپردازی این اتاق ها باید سناریوهای روشنایی مختلفی داشته باشد تا مهمانان بتوانند نور مورد نیاز و دلخواه خود را انتخاب نمایند. سیستم روشنایی باید نور محیطی و هم چنين نور لازم برای انجام کارهای مختلف مانند تماشای تلویزیون، مطالعه، لباس پوشیدن، کار با لپ تاپ، گفتگو و…. را تامین کند. اگر میزی در اتاق‌تان هست، یک یا چند لامپ رومیزی روی آن قرار دهید تا از نورپردازی مناسب کار و مطالعه مطمئن شوید.
هرچند حمام مکان کوچکی است، اما به خاطر اندازه‌اش، حتی آن هم نیاز به نورپردازی خاص و کاربردی دارد. برای هر جایی میزان روشنایی مناسب را انتخاب کنید و این مکان را به گوشه‌ای برای تمدد اعصاب تبدیل سازید. یک لامپ دیواری که مثلاً بالای آینه‌ها قرار داد شده است، می‌تواند تزیین و کارآمدی را به این مکان، به این مکان که مختص مراقبت شخصی است،هدیه کند.
از منابع نور غیرمستقیم و رنگ‌های ملایم استفاده کنید و به‌منظور حفظ حس خصوصی بودن مکان و  اجتناب از آزاردادن چشمان مهمانان از نصب لامپ‌ها در مکان‌هایی مستقیم رو‌به‌روی آینه‌ها یا بالای وان یا دوش خودداری کنید.

کافی شاپ و رستوران

روی گزینه های روشنایی قابل تنظیم سرمایه گذاری کنید. صرف نظر از نوع نورپردازی که انتخاب می کنید ، توانایی افزایش یا کاهش همه ویژگی های کمی و کیفی نور مانند دمای رنگ و شدت روشنایی در صورت نیاز یک جنبه مهم برای این تنظیم است. به عنوان مثال ، صبحانه به بالاترین سطح روشنایی نیاز دارد تا فضایی مناسب برای ایجاد انرژی و شروع روز ایجاد کند. ناهار نیاز به نور روشن دارد ، اما لزوماً به اندازه صبحانه روشن نیست ، بنابراین می توانید آن را کمی کاهش دهید. شام زمانی است که می خواهید چراغ ها را حتی بیشتر پایین بیاورید تا محیط آرامش بخشی ایجاد شود که بیشتر رستوران ها در پایان یک روز طولانی دیگر ترجیح می دهند.
نور را بر اساس عملکرد انتخاب کنید ، نه ظاهر. بسیاری از صاحبان مشاغل با انتخاب یا عدم مطابقت روشنایی با دکوراسیون خود دچار اشتباه می شوند. در حالی که این یک عنصر مهم است ، عملکرد کلی مهمتر است. بهتر است یک راه حل روشنایی پیدا کنید که خروجی لومن قدرتمندی با کاهش مصرف انرژی ارائه دهد تا اینکه گزینه ای را پیدا کنید که در ظاهر عالی به نظر برسد و چیزهای دیگری برای ارائه ندارد.
نور محیط ونور تاکیدی روی میز ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا فضایی شاد و صمیمی به وجود آید. بهتر است شدت روشنایی روی میزها دو برابر فضای اطراف آنها باشد. نمود رنگ و دمای رنگ منابع نوری که برای نورپردازی سطح میزها و صورت افراد به کار می روند بسیار مهم هستند زیرا این نورها تاثیر مهمی در چگونه به نظر رسیدن رنگ غذاها و کیفیت و تازه بودن مخلفات آن می گذارند. هم چنین دمای رنگ نور عمودی که وظیفه روش کردن چهره افراد را دارد باید با رنگ پوست انسان متناسب باشد.
به یاد داشته باشید ، نورپردازی باید برای مشتری طراحی شود. مشتریان از نورپردازی که نور کافی را بدون تحمل بیش از حد یا افزایش فشار چشم ایجاد می کند ، قدردانی می کنند. حتی در رستوران هایی که از نور کمتری استفاده می کنند تا بتوانند جو را ارزیابی کنند ، مناطق خاصی باید دارای سطح بالاتری از نور باشند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید چراغهای بالای سر روشن را برای محیط بیشتر کنار بگذارید ، اطمینان حاصل کنید که نورهای کوچک و سبک کاری روی میزها قرار داده شده و ناحیه ای را که بشقاب هنگام غذا خوردن روشن می شود ، روشن می کند.

مرکز استخر و اسپا

اولین اولویت روشنایی استخرها ایجاد محیطی امن است. به منظور ایجاد این محیط ایمنی ، ما باید به انتخاب وسایل نورپردازی و قرار دادن وسایل روشنایی توجه کنیم. به طور کلی سطح نور 300 لوکس در استخرها کافی است.
وسایل روشنایی، به ویژه هنگامی که نور با زاویه ای کمتر از 50 درجه به سطح آب می رسد ، انعکاس و خیره کننده ایجاد می کند. این مشکل زمانی رخ می دهد که وسایل روشنایی روی دیوار جانبی قرار می گیرند. هنگامی که نور با زاویه کمتری به سطح آب می رسد، انعکاس و خیره کننده ایجاد می کند. در آن شرایط ممکن است نجات غریق شناگران را نبیند.
علاوه بر تابش خیره کننده در سطح استخ ، وسایل روشنایی بر شناگران تأثیر خیره کننده ای دارد که می تواند ناراحت کننده باشد. با قرار دادن وسایل روشنایی در موقعیت مناسب می توان از خیره کننده جلوگیری کرد. روشنایی غیر مستقیم بهترین گزینه برای جلوگیری از خیره کننده است. نورافکن ها را می توان به دیوارها و سقف ها هدایت کرد تا نور خیره کننده ای را ایجاد کند.
نگهداری چراغ ها می تواند بسیار سخت و گران باشد. به همین دلیل ، عمر طولانی ، گزینه های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری مانند چراغ های LED را می توان ارزیابی کرد. علاوه بر نورپردازی عمومی ، از نور زیر آب در استخر می توان برای کاهش اثر بازتاب و بهبود کیفیت نور در زیر آب استفاده کرد. چنین نورپردازی برای ایمنی بسیار مهم است.
این بخش هتل فضایی مخصوص استراحت را فراهم آورید. در این مکان مهمانان باید به آرامش فکر برسند و کاملاً احساس راحتی بکنند. سعی کنید فضایی این چنینی را تصور کنید: فضایی مالامال از سایه‌هایی چشمگیر، فضایی که در آن منابع کوچکی از نور ملایم و غیرمستقیم به صورت پراکنده وجود دارد تا به چشم سرنخی بدهد.

لامپ‌هایی تزیینی بیرونی برای هتل

نوری که برای تزئین بخش‌های بیرونی هتل استفاده می‌شود، بایستی حس‌وحال لامپ‌هایی که درون هتل نصب شده است را انعکاس دهد. می‌دانیم که برداشت اولیه مهم است و به همین دلیل رسیدگی به فضای بیرونی هتل به هیچ عنوان نباید کم‌اهمیت انگاشته شود. ظاهر بیرونی هتل اهمیت حیاتی دارد، زیرا نخستین پیش‌نمایش از فضای داخل هتل است و شایان توجه موشکافانه است. برآوردن توقعات مشتریان و قانع‌کردنشان به این موضوع که هتلی که دارید طراحی می‌کنید می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی را ارائه دهد آسان نیست، اما اگر مناسبت‌ترین سیستم نورپردازی را انتخاب کنید تا نواحی بیرونی هتل را بهبود ببخشید، چندین گام از دیگران جلوتر خواهید بود.
استفاده به بهترین شکل ممکن از فضاهای بیرونی هتل، تجربه بی‌همتایی را برای مهمانان هتل رقم خواهد زد. حتی در فضای باز هم مهمانان می‌خواهند حس کنند در فضایی صمیمی و گرم هستند، بنابراین لامپی با نور ملایمی و درخشان برگزینید که رنگ‌هایی لطیف و آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. 
ارتقاء ظاهر فضاهای سبز واقع در بیرون هتل به کمک نورپردازی مناسب باعث ماندگاری بیشتر مهمانان خواهد شد. می‌توانید با نصب‌کردن چراغ های دفنی در کف، مسیرهای باریکی ایجاد کنید که مهمانان را در هنگام قدم‌زدن راهنمایی و همراهی می‌کنند. در هتل ها نورپردازی نما نباید برای مهمانانی که در اتاق هایشان هستند مزاحمت ایجاد کند.

راهکارهای نورپردازی تزیینی سازگار با محل و نوع هتل

انتخاب سیستم نورپردازی تزئینی بایستی علاوه بر مختص‌بودن به هر فضایی، باید مناسب مکان و نوع هتل باشد. از سوی دیگر، ضروری است راهکارهای نورپردازی را برگزینید که بدون مبهم کردن دیگر عناصر تزئینی و در نتیجه از دست رفتن زرق‌وبرق‌اش، بتوانند محیط را به‌صورت خنثی روشن کنند.

همچنین ممکن است در حال طراحی یک هتل‌ویلا در حومۀ شهر شهر یا حتی مناطق کوهستانی یا ساحلی باشید و نتوانید راهکار نورپردازی پیدا کنید که بتواند هم نیازهای سَبْکی و هم نیازهای عملکردی را برطرف کند.

به عنوان نخستین گام، از محیط پیرامون ساختمان مدنظر الگو بگیرید و آن را از طریق سَبک لامپ‌های تزئین‌کننده فضای داخلی ساختمان مجدداً پیاده‌ سازی کنید. متناوباً، اگر بحث از هتلی واقع در ساحل باشد، لامپ‌هایی انتخاب کنید که بتوانند حس‌و‌حالی غیرمعمول که متناسب با محیط خارجی است را برانگیزند. بر عکس، آیا با ویلایی شیک در حومۀ شهر روبه‌رو هستیم؟ سپس سبک نورپردازی روستایی با طراحی بهبودیافته را انتخاب کنید. دربارۀ هتل های واقع در شهرها، لامپ هایی با طعم مینیمال و پیچیده با مدرن‌ترین گرایش ها همگام هستند.

تنها چیزی که باید در مورد نورپردازی تزئینی برای هتلها بدانید این است که شخصیت‌بخشیدن کلید موفقیت پروژه است.ایجاد و پیشنهاد مفهومی از نور داخلی و خارجی ، با طراحی منحصر‌به‌فرد و کاربردی برای هر منطقه، هتل را به اولین انتخاب مشتری شما تبدیل می‌کند.  نورپردازی است که تغییرات در رقم‌خوردن خاطرات مشتریان هتل در ارتباط با مسائل ذکر‌شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ نقطه‌ای راهبردی و کلیدی در راهبرد رشد هر اقامتگاه

سخن پایانی

محیط هر هتلی به نورپردازی تزئینی کافی نیاز دارد که با استفاده‌های آن منطبق باشد. با این حال، غالباً تشخیص مناسب‌ترین راه حل در هر هتلی مشکل است، زیرا بسیاری از انواع نورپردازی نمی‌توانند محیط را به همان اندازه تزئین و روشن کنند. از نوع هتل شروع کنید و ارزیابی کنید که کدام نوع نورپردازی می‌تواند بدون تعارض یا از‌چشم‌افتادن به بهترین شکل ممکن با محیط ترکیب شود. لامپ‌هایی با شخصیت طراحی را انتخاب کنید که به تعریف مشخصات هتل کمک می‌کنند. سپس روی سَبکی تمرکز کنید که می‌خواهید بر هر فضای داخلی و خارجی اعمال کنید. حتی اگر برای هر بخش هتل از مدل‌های مختلف نورپردازی را انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که مشتری نباید شکاف عمیقی میان حس‌و‌حال بین یک محیط و محیط دیگر را درک کند. به همین دلیل است که طراحی راهکارهای مبتنی بر لامپ مختلف باید همراه با آگاهی و سلیقه باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *